31 Ağustos 2014 Pazar

Asya Mutfağına İlk Bakış

Uzakdoğu mutfaklarına her zaman büyük ilgi duymuşumdur. Bu sevda ne zaman başladı derseniz 8 yıl önce derim. Önce dizilerini izledim. Sonra kültürlerine merak saldım ve en sonunda kendimi mutfaklarında buldum. Uzakdoğu ya da asya mutfağı denildiği zaman herkesin aklına sushi geliyor. Ben bu ön yargılı arkadaşlara sushi'den başka çeşit çeşit yemek olduğunu söylemek istiyorum. Hem de bazıları bizim damak tadımıza çok yakın. Şahsen ben de sushi'yi pek sevmem. Nedense ısınamadım kendisine bir türlü. Ama onun dışında noodle, ramen, bibimbap, udon, çarbaları daha saysam buraya sığamaz. Bu nedenle dünya mutfaklarının yanı sıra korkarak bakılan bu lezzet diyarına da yakından bakmak istiyorum.

Öncelikle sevdiğim bir bento menüye değineyim. Sushico'da yemiştim. Bentolardan hangisi olduğunu tam hatırlayamasam da en sevdiğim bu diyebilirim.




Noodle delisi olarak Sushico'nunkilere bayılıyorum. Sushi değerlendirmesi yapacak olursam sevmeyen biri olarak sol alt köşedekilere bayıldım. Hani o antipatik çiğ balık olayı kendisinde katiyen yok. Aksine ağızda çok hoş bir tat bırakıyor. Tavuk topları ise şahane.

Uzun lafın kısası, eğer canınız noodle çektiyse ve sushi de denemek istiyorum diyorsanız Sushico ilk tercihiniz olsun derim :)

Asya mutfağının çorbalarından biri olarak da kısa bir zaman önce yine Sushico'da yediğim bir çorbayı önermek istiyorum. Ama kısa bir bilgilendirme yapayım. Ben çok yiyen bir insan olarak bu çorbayı yemek olarak seçmiştim ve doymamıştım. Ama tadı... Nasıl desem böyle tanıdık Türk mutfağı aroması gibi bir şey var içinde. Bunu denemenizi istiyorum. Ne yazık ki kendi çektiğim bir resmi bulunmuyor. Çünkü ilk defa yediğim için resim çekmeye falan odaklanamadım :D Ama göründüğü gibi geldiğinden şüpheniz olmasın. Tabi ben konuşmaktan ve derdimi anlatmaktan yemeğin adını es geçmişim. Karşınızda ıspanaklı ve dana etli udon.


Sushico'nun sitesinden görüntü alamadığım için benzer bir fotoğraf paylaşıyorum sizlerle. Servis edilen çorbanın görüntüsü görsele benzemekle beraber çorbanın üzerinde ince ince kesilmiş dana etleri bulunmakta. Eti yerken onun et olduğuna inanamayacağınız bir incelikte dilimlemişler dana etlerini. Denemenizi öneririm ve bol lezzetl günler dilerim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder