4 Ekim 2014 Cumartesi

Asya mı o?

Merhabalar :)

Yine asya mutfağından lezzetlerle karşınızdayım. Bugün bir Sushico ritüelinin ardından biriktirdiğim lezzetleri paylaşmanın vakti geldi de geçiyor. Öncelikle seçtiğim menüden başlayalım. Asya mutfağında önemli bir yere sahip olan bento kültürüne hayranım. Bento nedir diyecek olursanız cevabım Japon yemek kutusu olur. Bento kavramı aslında sefertası ile birbirine benzemektedir. Sadece yapı olarak farklı oldğunu söyleyebiliriz. Asyalılar işe ya da okula giderken bu bentolardan yanlarında götürmektedirler. Örnek olarak aşağıdaki bento fotoğraflarını gösterebiliriz.




Çocuklar için bir bento örneği.

Beni ye diyerek çocukları kandırmanın farklı yolu :D



Ben de bento aşkımdan yola çıkarak menüden Bento-1'i seçtim. İçinde ne var açıklamak gerekirse bu menü bir adet çin böreği, ince kıyım biberli dana eti, sebzeli pilav ve acı lahana salatasından oluşmakta. Gelen sunumun ortasında ise tatlı ekşi bir sos bulunmakta. Sırasıyla menüdeki yiyecekleri değerlendirecek olursak. Çin böreği gayet lezzetliydi. Özellikle sosla beraber yenildiğinde çok hoş bir tadı yakalamak mümkün oluyordu. İnce biber kıyımlı dana etine gelecek olursak gayet lezzetli ve doyurucu bir tadı vardı. Bayılarak yedim diyebilirim. Özellikle eti sebzeli pilav ile yediğimde çok hoş bir uyum yakaladım. Pilava gelecek olursak sebzeler çok güzel bir tat vermişti ama aman aman bir tadı yoktu. Salata ise resmen mor lahana ve domatesin kırmızı pul biber ile karıştırılmış haliydi. Acılı lahana salatası dendiğinde daha farklı şeyler beklemiştim. Pul biber yerine değişik bir acı sos belki... Ama menüye genel olarak bakarsak gayet lezzetli ve doyurucuydu. Bento-1'in yıldızı kesinlikle dana etiydi. Yemeğin görseli aağıda bulunmakta.




Son olarak kardeşimin kids menüsünden tatma fırsatı bulduğum kızarmış muza değinmek istiyorum. Kimse beğenmedi ama ben bayıldım. Zaten ilk yiyişim değildi ama bu sefer daha çok sevdim diyebilirim. Sizlere de yemenizi tavsiye ediyorum. Özellikle kızarmış muzun yanında bulunan soslu cevizler çok lezzetliydi. Tatlının fotoğrafı aşağıda bulunmakta.





Ve yazımın sonuna gelmiş bulunmaktayım. Umarım okurken keyif almışsınızdır. Tek söyleyebileceğim asya mutfağına önyargılı olmamanız. Çünkü bize yansılıtdığı gibi tek yemekleri sushi falan değil. Zengin ve herkesin damak tadına hitap eden yemek çeşitleri mevcut. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, lezzetli günler diliyorum :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder