11 Ekim 2014 Cumartesi

Gaziantep Günleri

Merhabalar merhabalar :)

Bu yazı aslında geciken bir anı olacak. Özgürlük parkında birkaç hafta öce gerçekleştirilen Gaziantep günlerinden bahsetmek istiyorum sizlere. Hani cennet benim için orasıydı... Ciddiyim bu konuda. Lezzet ve çeşit... Ah tekrar gitmek istiyorum!

Öncelikle geçekleştirilen organizasyonda amaç Gaziantep lezzetlerini tanıtmaktı. Fiyatlar kimi stantlarda uygun kimilerinde de biraz pahalıydı. Adımımı ilk attığımda cennet böyle olmalı dedim. Ba-yıl-dım. İlk girişte kuru bakliyat, salça ve soslar satılıyordu bu nedenle yemeklere ulaşmak için bu kısmı adeta uçarak geçtim. Bir iki tane bilindik restaurantın dışında hepsi esnaf stantlarıydı ki bu beni daha mutlu etti. Çünkü iş ticarete dökülünce bazı kurumlar tadı arka plana atıyor ve paraya odaklanıyor. Aslında kendilerini oraya kadar getiren tat bundan haberleri yok... Neyse biz konumuza geri dönelim. İlk olarak içli köfte yedim ve tadı efsaneydi. Ardından bir stanttan çiğ köfte yeme fırsatımız oldu. Satıcı o kadar iyi bir adamdı ki bize resmen satın aldığımız kadar çiğ köfte de ikramda bulundu. Daha sonra her ne kadar annem de evde yapıyor olsa da Gaziantep usulü kuru patlıcan dolması yemek istedim. Bir stantın önünde aç kediler gibi dolmaya bakarken ailem beni 'bunu evde de yiyiyorsun farklı şeyler dene' diyerek uzaklaştırırken satıcı amca artık nasıl baktıysam gel yavrum al dene sen dedi. Anında aldım hayır der miyim :D Tadı cidden güzeldi. Daha sonra ise uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü yapan güzel bir yere rastlamadığım için yeme fırsatını yakalayamadığım mumbar dolmasını yedim. Mumbar yapılması çok zor ve çaba isteyen birçok kişi tarafından sevilmeyen ve önyargıyla yaklaşılan bir tat. Ben ilk defa yedim ve aldığım bütün paketi tek başıma bitirdim (Ne yapayım konu yemek olunca aklım başımdan gidiyor:( ). Tadı enfesti. Sakatat yemem bağırsak yemem diyenlerdenseniz yemeyin ama severim diyorsanız ve denemediyseniz kesinlikle denetin derim.

Yediklerimizin dışında buradan peynir, zeytin, turşu ve kuru patlıcan aldık. Eğer bu Gaziantep Günleri seneye eylül ayında tekrar gerçekleşecek olursa kesinlikle gidin derim. Bir kere işi bilenden yiyiyorsunuz ve gerçek lezzeti tadımlıyorsunuz. E o zaman takipte kalmakta fayda var :)

Bu lezzetli günün fotoğrafları aşağıda bulunmakta. Hepinize lezzeti günler dilerim... Başka bir yazıda görüşmek üzere :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder